Jak být dobrým copywriterem?

Blog

Copywriterem dnes může být skoro každý. Ale být dobrým copywriterem, to už je mnohem složitější úkol. Dobrý copywriter totiž musí být tak trochu novinář, markeťák a spisovatel zároveň.

Novinářská práce s informacemi

Novinář umí předat informace. A to i velmi komplikované a odborné informace, které musí jednoduchým způsobem vysvětlit i úplnému laikovi. Nezatěžuje čtenáře zbytečnými nicneříkajícími jalovými významově prázdnými , jen aby prodloužil už tak příliš dlouhou větu…, vycpávkami. Všechno je jasné, stručné a pravdivé. Nepíše to, co pravda není a pracuje s informacemi, které si umí vyhledat a ověřit.

 

Umění prodat

Copywiter také musí umět jako správný markeťák svůj text prodat. Musí vědět, na co jeho zákazníci slyší, a nabídnout jim to. Copywiter také musí vědět, kde a jakým způsobem bude jeho text použit. A přizpůsobit ho tomu. Avšak fakt, že rozumíte marketingu, z vás ještě kvalitního copywitera neudělá. Chce to totiž ještě něco navíc.

 

V hloubi duše spisovatelem

Nápad. Talent. Kreativita. Tvůrčí nadání. Každý tomu říká jinak, ale základem dobrého copywritingu je umění vyniknout. Být originální. Dobrý copywriter by měl být ve svém nitru trochu spisovatelem. Umět vyprávět příběh poutavým způsobem a mistrně ovládat svůj jazyk. I sebelepší text totiž gramatycká chyba naprosto pohřbí.

Že spojením těchto tří profesí vznikne dobrý copywriter? Ještě ne tak docela. Základním pojítkem výše zmíněného je totiž empatie. Umění vcítit se. Dobrý copywriter nemá svůj nezaměnitelný styl, podle kterého jeho texty každý pozná. Dobrý copywiter se umí vcítit do firmy, produktu a zákazníků, pro které píše. Z hravého tónu snadno přejde na vážnější notu. Jednoduše řečeno: dodržuje tonalitu značky.

 

Přečtěte si také: 10 pravidel pro dobrý článek

Mohlo by vás také zajímat:

Tonalita: Jakým hlasem mluví vaše značka?

Základem dobré firemní komunikace je konzistentní a jasně definovaný způsob, jakým se svými zákazníky mluvíme. Nastavte si svou tonalitu značky. Usnadní to komunikaci vám i vašim zákazníkům.Co je tonalita značky? Tonalita značky (tone of voice,...

Základy sociálních sítí: Jak na marketing na Twitteru

Twitter je sociální síť pro real-time marketing. Miliony konverzací za den na Twitteru jsou ideálním místem spojit se se svými fanoušky a podělit se s nimi o aktuální novinky. Jak je na tom tato dříve velmi populární platforma dneska? Má smysl na...

Základy sociálních sítí: Jak na marketing na Instagramu

Instagram se momentálně nejen v Česku těší velké popularitě. Když v srpnu 2016 představili vývojáři Instagramu novou funkci Stories, velká část uživatelů opustila do té doby celkem populární Snapchat a přešla na Instagram. A právě díky rostoucí...